02.2.4. KĄ DARYTI?Skaityti: 1 minutė

Nerimo valdymo įgūdžių galima išmokti. Liguistą nerimą padeda įveikti psichoterapija ir/ar  medikamentai. Jei Jūsų nerimas yra toks stiprus, kad imate vengti daugelio dalykų, negalite atlikti savo pareigų, kokybiškai ilsėtis, pavyzdžiui, nueiti į paskaitas, ramiai vakare ilsėtis ir gerai išmiegoti, tuomet rekomenduojame kreiptis į psichologą, psichoterapeutą, psichiatrą ar šeimos gydytoją.

Apibendrinant, patiriantiems nerimo ir/ar depresijos simptomų gali padėti:

  • aplinkinių supratingumas ir šeimos, artimųjų bei draugų palaikymas,
  • profesionali pagalba (gydytojų ir psichologų bei psichoterapeutų naudojamos priemonės, visų pirma psichoterapija ir vaistai),
  • psichologinių žinių ir įgūdžių lavinimas, skaitant tam skirtą literatūrą, dalyvaujant įvairiuose seminaruose ir savipagalbos grupėse. Svarbiausi įgūdžiai, kurie gali padėti, yra streso valdymo, pasitikėjimo savimi ir tvirtabūdiškumo ugdymas, bendravimo įgūdžių lavinimas. 
  • sveikas gyvenimo būdas, visų pirma alkoholio ir kitų svaiginančių bei narkotinių medžiagų nevartojimas, pakankamas fizinis aktyvumas, darbo ir poilsio režimo laikymasis, suprantančių ir palaikančių žmonių atradimas.
  • Psichikos sveikatos specialisto pagalba.
  • Pagalba sau, naudojant savigalbos programas, pavyzdžiui, šią programą „Geros nuotaikos link“, taip pat Vilniaus Universiteto programą www.badi.lt

© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.