05.5. PILNAPROTAVIMAS MALONIŲ VEIKLŲ METUSkaityti: 2 mins

Prisiminkime, ką jau išmokome apie pilnaprotavimą (dėmesingą įsisąmoninimą). Taip, tai tikslingas dėmesio nukreipimas į norimą gyvenimo aspektą ir jo įsisąmoninimas, t. y. kuo visapusiškesnis suvokimas ir pajutimas visu savo protu bei jausmais.

Pilnaprotavimas (dėmesingas įsisąmoninimas) – tai tikslingas dėmesio nukreipimas į norimą gyvenimo aspektą ir jo įsisąmoninimas, t. y. kuo visapusiškesnis suvokimas ir pajutimas visu savo protu bei jausmais.

Pasimokykite sau padėti naudodami šį metodą. Pasiklausykite garso įraše pateikto pratimo. Perklausykite šį įrašą kasdien. Pasinaudokite jo patarimais. Pažiūrėkite, kaip tai paveiks Jūsų savijautą.

Dėmesingas malonių veiklų įsisąmoninimas

Garso įrašo tekstą galite perskaityti čia:

Šis pratimas išmokys mus sukoncentruoti dėmesį į veiklas ir patirtis, kurios mums patinka. Kai darome ką nors, kas mums teikia malonumą, pavyzdžiui, valgome, maudomės vonioje ar duše, einame pasivaikščioti, žaidžiame su naminiu gyvūnėliu, pabandykime atkreipti dėmesį į savo pojūčius.

Pabandykime įsisąmoninti savo jutimus – tai ką matome, girdime, liečiame. Pabandykime suvokti tai, lyg tai darytumėme pirmą kartą gyvenime. Smalsiai, be jokios išankstinės nuostatos patyrinėkime  savo pojūčių patirtis.

Dabar galime visą savo dėmesį nukreipti į kūno vidų, į pojūčius, kuriuos juntame savo kūne. Ypač gerai įsisąmoninkime tai, ką mūsų kūnas mums perduoda kaip malonų pojūtį. Smalsiai patyrinėkime ir pasimėgaukime pojūčiais kūne.

Jeigu pastebime, kad mūsų dėmesys tarsi „nuplaukia“ į šalį, nieko tokio. Nekaltinkime savęs už tai. Vėl ramiai grąžinkime dėmesį prie savo pojūčių stebėjimo ir pasidžiaukime, kad pastebime, kai dėmesys nuklysta į šalį. Tai reiškia, kad mes esame dėmesingi.

Praktikuokime malonių pojūčių įsisąmoninimą tuomet, kai tik juos pajuntame. Tai nebūtinai turi būti ypatingai malonūs pojūčiai. Visai naudinga atkreipti dėmesį ir smalsiai patyrinėti bet kokius bent kiek teigiamus pojūčius. Mokykimės pasidžiaugti savo pojūčiais, pasidžiaugti savo gyvenimu.

 

© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.