06.4.1. SUŽINOKITE, KAIP PADIDINTI TVIRTABŪDIŠKUMĄSkaityti: 3 mins
  1. Gerbkite ir vertinkite save, savo nuomonę ir savo poreikius. Jie yra tokie patys svarbūs, kaip ir kiti žmonės, jų nuomonė ir jų poreikiai.
  2. Žinokite savo poreikius. Mokėkite išsakyti ir stengtis patenkinti savo poreikius, nepažeisdami kitų žmonių poreikių.
  3. Stenkitės išreikšti neigiamas mintis ir vertinimus teigiamu būdu. Net tokias neigiamas emocijas kaip pyktis galima išreikšti protingai ir pozityviai.
  4. Džiaukitės grįžtamuoju ryšiu, kurį gaunate iš kitų žmonių. Mielai priimkite komplimentus, mokykitės iš klaidų ir mokėkite prašyti pagalbos, kai jos Jums reikia.
  5. Mokėkite pasakyti „Ne“. Žinokite savo ribas ir neleiskite jų peržengti nei sau, nei kitiems. Ieškokite būdų, kaip galima būtų patenkinti savo ir kitų žmonių poreikius taip, kad nė viena pusė nesijaustų išnaudojama arba auka.
  6. Įvertinkite kitų žmonių poreikius ir tada išreikškite savo, pavyzdžiui, taip: „Aš žinau, kad tu šiandien nuvargęs ir nenoriu daug reikalauti, bet labai norėčiau, kad rastum bent mažytę galimybę man šiek tiek padėti.“
  7. Jeigu bendravimo partneris neatsižvelgia į Jūsų poreikius, laipsniškai didinkite spaudimą, pavyzdžiui, galite sakyti : „Jeigu tu toliau prie manęs priekabiausi, turėsiu tai paviešinti ir gintis aktyviau.“
  8. Parodykite savo pozityvumą ir kartu pasitikėjimą savimi. Būkite geranoriški su kitais žmonėmis, tačiau neleiskite savęs skriausti.
  9. Prisiimkite atsakomybę už savo elgesį. Jeigu mes prisiimame atsakomybę už savo elgesį ir stengiamės pasimokyti iš klaidų, o ne kaltiname kitus žmones ar aplinkybes dėl savo nesėkmių, tai skatina mus augti.
  10. Būkite sąžiningi ir atviri bendraudami. Jūs turite teisę išsakyti kitam žmogui, jeigu su juo nesutinkate ar jis Jums sukėlė skausmo. Jūs turite teisę reikšti savo jausmus ar atitinkamai pasielgti, pavyzdžiui, baigti nepagarbų pokalbį, kai patys nesielgiate nepagarbiai ar agresyviai, turite galimybę tęsti santykius toliau gerbdami vienas kito poreikius ir siekdami bendrų tikslų.
  11. Prašydami pakeisti elgesį, kuris Jums yra nepriimtinas, nieko neužsipulkite asmeniškai. Tiesiog prašykite pakeisti elgesį. Sakykite: „Prašau su manimi taip nesielgti“, o ne „Tu nemoki bendrauti“
  12. Kontroliuokite savo pyktį. Ne užgniaužkite, bet kontroliuokite pyktį, visų pirma priimtinu būdu apie jį kalbėdami ir jį reikšdami.
  13. Bendraudami su žmonėmis savo poreikius tenkinkite bendradarbiaudami su jais. Stenkitės užmegzti ryšį su kitais žmonėmis, suradę vienijančius dalykus ir bendrus poreikius.

Būdami tvirtabūdiški (asertyvūs) mes turime teisę:

  • reikšti savo mintis, nuomonę ir įsitikinimus
  • reikšti jausmus
  • sakyti arba „taip“, arba „ne“, priklausomai nuo mūsų pozicijos
  • žinoti savo teises ir jomis naudotis
  • keisti savo nuomonę
  • pasakyti: „Aš nežinau, aš nesuprantu.“
  • nepataikauti kitiems
  • neprisiimti svetimos atsakomybės
  • prisiimti atsakomybę už savo elgesį ir jo pasekmes
  • prašyti to, ko nori
  • žinoti savo norius, poreikius ir nustatyti savo prioritetus
  • tikėtis, kad kiti žmonės mus išgirs ir atsižvelgs į mūsų nuomonę rimtai
  • klysti
  • būti nelogiški priimdami sprendimus
  • pasipriešinti kitų žmonių spaudimui elgtis taip, kaip mes nenorime
  • pasakyti: „ Aš to nenoriu. Man tai nerūpi arba neįdomu.“
  • užmegzti draugystę su kitais žmonėmis vadovaujantis principu: „Man svarbu mano poreikiai ir man taip pat svarbu tavo poreikiai.“
© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.