06.5.1. KAIP ELGTIS KONFLIKTŲ METU?Skaityti: 2 mins

1. „Išleiskite garą“. Leiskite kitam žmogui visiškai išlieti savo jausmus smalsiai klausydami jo ir prašydami išsakyti viską, ką jis galvoja. Kuo mūsų konflikto partneris emocingesnis, tuo daugiau apsišarvuokime kantrybe ir skirkime laiko „garui išleisti“. Vis pasiklauskime, ar jis turi ką nors pasakyti, kol jis atsakys, kad viską, kas gulėjo blogo ant širdies, jau pasakė ir daugiau jokių neigiamų dalykų neturi. Tai ir bus Jūsų pirmoji pergalė.

2. „Tikslinkitės ir sukonkretinkite nepasitenkinimą“. Jeigu kitas žmogus išsako Jūsų atžvilgiu kritiką ar priekaištų, ypač jeigu jie bendro pobūdžio, prašykite patikslinti, ką jis turi galvoje. Pavyzdžiui, jeigu bendramokslis išsako nuomonę, kad Jūs pasielgėte taip, kaip negali pasielgti tikras draugas, paprašykite patikslinti, iš kokių požymių jis taip nusprendė ir koks tiksliai  elgesys jam pasirodė nedraugiškas ir kodėl. Stenkitės nepalikti jokių negatyvių apibendrinimų nepasitikslinę, ką konflikto partneriai tiksliai turi galvoje. Taip elgdamiesi Jūs pasieksite du labai svarbius tikslus. Pirma, išliejęs emocijas konfliktuojantis asmuo aprims ir galbūt net pagalvos: „Gal aš jau per daug įsijaučiau, gal nėra taip viskas blogai...“ Antra, jo smegenys iš „emocinio“ režimo persijungs į „galvojantį“ režimą ir atsiras prielaidų konstruktyviai spręsti konfliktą.

3. „Sutikite, kad kitas žmogus gali taip galvoti ir jaustis, kaip galvoja ir jaučiasi“. Tai svarbus konflikto sprendimo etapas. Jeigu žmogus išsako Jums priekaištus, nepasitenkinimą ar kritiką, tikrai galime sutikti su tuo, kad jis gali taip galvoti. Juk tai akivaizdu, tiesa? Tačiau sutikdami, kad kitas žmogus gali turėti savo nuomonę, mes paruošiame jį išklausyti ir mūsų poziciją.

4. „Ramiai išsakykite savo požiūrį“. Jūs išklausėte kito žmogaus nuomonę. Taigi, dabar turite teisę išsakyti ir savo požiūrį. Stenkitės kalbėti argumentų kalba. Tai, kad konflikto partneris išgirs Jūsų paaiškinimą, tai duos Jums naudos, net jeigu pašnekovo neįtikinsite savo teisumu.

5. „Derėkitės“. Dabar jau žinote abiejų pusių pozicijas ir argumentus. Galima bandyti pasiekti „abu laimi“ sprendimą, kompromisą arba abiem pusėms priimtiną sprendimą. Mokėjimas derėtis ir siekti bendro sprendimo yra brandžių asmenybių bruožas.

6. „Naudokite humorą“. Jeigu konfliktinė situacija nėra labai sunki ir dar nėra peržengusi stipraus pykčio ribų, bandykite lengvai pasišaipyti iš savęs ir situacijos, o ką galima, nuleiskime juokais. Dažnai tai tarsi išblaško įtampą, atpalaiduoja ir stiprina santykius.

© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.