08.11. SEPTINTAS PAGALBOS SAU ŽINGSNIS - SUŽINOKITE DAUGIAU APIE SAVĘS VERTINIMĄ.Skaityti: 2 mins

Persivalgymo sunkumų turintys žmonės dažnai didelę reikšmę teikia kūno formoms ir svoriui. Pavyzdžiui, jei  pavyksta pasiekti geros kūno formos, žmogus save vertina labai gerai, o jei sulaužo dietos taisyklę - gali save labai nuvertinti. Atrodo, lyg savo vertės jausmas priklauso nuo to, kaip šiandien sekėsi laikytis dietos ar kokį skaičių šiandien rodė svarstyklės. Savęs vertė tampa pernelyg stipriai susieta su kūno forma, svoriu, gebėjimais kontroliuoti kūno formas ir svorį.

Gyvenime yra daugybė aspektų, kuriais remdamiesi galime save vertinti. Gali būti, kad lieknumas ir svoris tapo svarbiausi, o kiti aspektai - mažiau pastebimi. Taip tikriausiai atsitiko dėl tam tikrų įvykių, patirties vaikystėje, paauglystėje. Kūno svorio ir formų reikšmės padidinimas dažnai yra pirmasis valgymo sutrikimų komponentas, nuo kurio prasideda visa problema.

Asmeninė psichoterapija gali būti geras sprendimas, norint suprasti ir pakeisti susiformavusius įsitikinimus apie savo kūną, atrasti, kaip ir kodėl būtent ši sritis tapo tokia reikšminga ir ką daryti.

Galite atlikti pratimą, kuris padėtų geriau suvokti, kiek svarbūs Jūsų gyvenime yra kūno svoris ir formos, lyginant su kitomis gyvenimo sritimis (pratimo autorius Ch. Fairburn, 2004). Galbūt šis pratimas padės šiek tiek sumažinti svarbą bei reikšmę, kurią suteikiate kūnui, galbūt prisiminsite kitas sritis, kurios taip pat svarbios ir pradėsite jas puoselėti.

65 PRATIMAS. Kūno svorio ir formos reikšmė gyvenimo kontekste.

Apskritimą suskirstykite į sritis tarsi pyrago riekeles. Riekelės dydis tegul žymi srities svarbumą, emocinę reikšmę Jums.

8.11.1.jpg

Srities „svarbumas, emocinė reikšmė“ apibrėžiama taip:  toje srityje labai gerai jaučiatės, kai viskas klostosi gerai, ir  labai blogai jaučiatės, kai viskas klostosi blogai. Kuo geriau jaučiatės, kai viskas klostosi toje srityje gerai ir kuo blogiau jaučiatės, kai viskas toje srityje klostosi blogai, tuo didesnė turėtų būti tos srities riekelė. Galite pažymėti tokias sritis kaip valgymas, kūno svoris ir forma, darbas, mokymasis, šeima, draugai, turtas, pasiekimai ir kita.

Pabandykite įvertinti, ar didelę reikšmę skyrėte valgymui, kūno svoriui ir formoms, palyginus su kitomis gyvenimo sritimis. Jei taip, galbūt norėsite daugiau dėmesio skirti ir puoselėti sritis, kurios pavaizduotos kaip mažiau reikšmingos. Jūs galite tai rinktis.

Ar Jums naudinga turėti vieną didelę gyvenimo sritį, nuo kurios labai priklauso  emocinė būsena? Jei toje srityje blogai - viskas griūva. Jei reikšmingiausios gyvenimo sritys yra maždaug vienodo dydžio, galite lengviau rasti į ką atsiremti, kai kažkur nesiseka.

Word variantas atsisiuntimui
PDF variantas atsisiuntimui

© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.