12.04.2 TINKAMAI MAITINKITĖSSkaityti: 3 mins

Jei norite efektyviai mokytis, maitinkitės sveikai. Tai reiškia valgykite:

  • daug daržovių
  • mažiau cukraus
  • mažiau miltinių patiekalų
  • mažiau riebaus gyvulinio maisto.

Venkite:

  • bulvinių/ miltinių patiekalų, sumaišytų su mėsa (cepelinai, kotletai su bulvėmis, koldūnai ir kt.), nes jiems virškinti reikia daug daugiau kraujo skrandyje, kuris atimamas iš smegenų. Tokiu atveju pavalgius apima sunkumas ir mokytis pasidaro beveik neįmanoma;
  • persivalgyti, nes tai apsunkina smegenų darbą mokantis, o bet koks sunkumas ruošiantis egzaminams sukelia papildomą stresą. Geriau valgykite mažesnėmis porcijomis, tačiau dažniau. Galite užkandžiauti riešutais, vaisiais. 

Kad sumažintumėte nerimą:

  • vartokite kuo mažiau kavos ir energetinių gėrimų. Kofeinas didina širdies ritmą ir šis pojūtis gali sustiprinti nerimą. Geriau kavą ar energetinius gėrimus pakeiskite žalia arbata, ji taip pat tonizuoja, tačiau nedidina širdies ritmo ir nesukelia nerimo;
  • atsargiai vartokite šokoladą, nes kai kuriems žmonėms jis gali sustiprinti nerimo jausmą. Jei juntate, jog šokoladas nesustiprina nerimo, galite jį valgyti. Dėl to pagerės nuotaika, o su juo gaunamas cukrus bus panaudotas smegenims pamaitinti. Jei šokoladas Jums patinka, galite pasidaryti kakavos su cinamonu – šis gėrimas suteiks energijos ir nereikės kavos; 
  • išgerkite melisos, mėtų ar pasiflorų arbatos;
  • naudokite šių augalų eterinius aliejus. Raminančiomis savybėmis taip pat pasižymi rozmarinų, levandų eteriniai aliejai.

Įsiminimo efektyvumo didinimui labai svarbūs vitaminai ir elementai, kuriuos galite gauti su maistu arba papildais. 

B grupės vitaminai – naudingi smegenų vystymuisi ir atsistatymui. 

Daug B grupės vitaminų gausite valgydami lapines daržoves, mieles, riešutus, ankštinius (avinžirnius, pupeles, žirnius ir kt.), kruopas (kviečių ir grikių), pieno ir žuvies produktus, kiaušinius.  

Vitaminas D – jo galima gauti pabuvus bent 15 – 30 min per dieną lauke. Vitaminas D gaminasi odoje, kai ją veikia saulės spinduliai. Taip pat jo galima gauti su papildais – to reikėtų, kai tiesioginių saulės spindulių būna mažiau (rudenį, žiemą).

Magnis – reikalingas nerviniams impulsams plisti.

Jo daug galima rasti avinžirniuose, špinatuose, moliūgų sėklose, avokade, pupelėse. Jei labai nerimaujate prieš egzaminą, pakankamai suvartoti magnio yra labai svarbu.

Antioksidantai – medžiagos apsaugančios smegenų ląsteles nuo toksinių medžiagų poveikio.

Antioksidantų daug randama mėlynėse, raudonosiose pupelėse, spanguolėse, juoduosiuose serbentuose, brokoliuose, taip pat antioksidantų daug visose daržovėse ir vaisiuose, kurių per dieną reikėtų suvalgyti bent 500 g.  

Sveiki riebalai – tai iš augalų gauti riebalai: alyvuogių, kokosų, linų sėmenų, graikinių riešutų bei kiti aliejai, taip pat riešutai (pvz.: žemės riešutai, makadamijos, graikiniai, migdolai ir kt). Sveiki riebalai yra reikalingi smegenų ląstelių sienelių palaikymui. Kuo ląstelės sveikesnės, tuo geresnė atmintis.

Gerkite pakankamai vandens! Skysčių per dieną turėtumėte išgerti bent po 1,5-2 l. 

 

© 2018 Geros Nuotaukos Link. Visos teisės saugomos.